امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://abhar-fishing.cloob24.com
0

در مطالب قبل در مورد تعدادی از دانه های خوراکی برای صید ماهی کپور اشاره شد.
اما همانطور که گفته شد این طعمه ها شاید تعداد صید را افزایش دهد اما برای کیفیت بهتر و صید کپور های بزرگتر نیاز به طعمه ای دارید که از شر ماهیان کوچکتر در امان باشید و از ترکیبات بهتری برای گمراه کردن ماهیهای باهوش تر بهرمند شوید.
در کشورهایی که فرهنگ بهتری در این ورزش دارند ممکن است یک ماهی چندین بار صید و رها شود, و از آنجایی که کپور یک ماهی باهوش می باشد, ممکن است تا مدتها از طعمه ای که به دام آن افتاده تغذیه نکند, همین امر باعث شده تا ماهیگیران از ترکیبات مختلفی برای گمراه کردن این ماهی استفاده کنند,
اما در ایران از آنجایی که 90% ماهیها رها نمی شوند, صید را در اکثر مکانها آسانتر کرده است زیرا اکثر ماهی ها هنوز لحظه تلخ به دام افتادن را تجربه نکرده اند و با هر طعمه ساده ای همچون ذرت شیرین می شود آنها را در دام قلاب گرفتار کرد.
ولی با این وجود باید از ترکیباتی در طعمه استفاده شود که تا حدودی با منابع غذایی محل مورد نظر و عادات غذایی ماهی در فصلهای مختلف سازگار باشد.
کپورها می توانند در طول 24 ساعت شبانه روز بین 30% تا 40% وزن خود تغذیه داشته باشند.
این ماهی قبل از تغذیه طعمه را چندین بار مزه می کند و طعمه ای که مناسب و مورد نیازش باشد را از طعم و بوی آن به خوبی تشخیص می دهد.
کپور ماهیان برای تغذیه و رشد و دوام و سازگاری با محیط زیست نیاز به انواع ویتامین ها, کربوهیدرات ها, پروتئین ها, اسید آمینه ها,مواد معدنی,پتاسیم,قند,اسیدهای چرب(لینولنیک),فسفر و. دارند و وجود تمام اینها را در مواد غذایی و مواد ترکیبی به خوبی تشخیص می دهد به خصوص اسید امینه ها که برای سازگاری و دوام در محیط زیست مورد نیازشان می باشد.

این ماهی در هر فصل نیاز به تعدادی از این مواد دارد و بهتر است در هر فصل با توجه به دمای آب و شریط اکوسیستمی دریاچه از موادی در ترکیبات استفاده کنید که جزء رژیمهای غذایی این ماهی و عادات غذایی آن باشد.

پیرو این متن, فرمول چند ترکیب, برای تهیه یک بویله متناسب را در اختیار شما قرار میدهم.

1_ترکیب 800 گرمی مواد خشک (بویله شاهدانه)چهارفصل
آرد ذرت 200 گرم,, آرد سمولینا 200 شاهدانه 150 گرم,, آرد سویا 150 گرم,,شکر و نمک دریایی 20 گرم,,پاپریکا یا پودر فلفل 20 گرم,,پودر پروتئین یا پودر شیر 40 گرم,انواع اسانسهای خشک و مایع و پودرهای طعم دهنده و رنگ دهنده 20 گرم
_

2_ترکیب مواد خشک800کیلو گرمی 
(بویله میگو)چهار فصل
آرد سمولینا 200 گرم,, آرد گندم 150 گرم,,ارد سویا 150 گرم,,آرد ذرت 100 گرم,, پودر و یا روغن میگو 50 گرم,, نمک دریایی 10 گرم و شکر 20 گرم,, پروتئین و پودر شیر 50 گرم,,ملاس و بتائین 50 گرم,, پاپریکا 20 گرم
_

3_ترکیب مواد خشک 800 گرمی
ترکیب برای قبل و بعد تخمریزی کپور

آرد گندم 200 گرم,, آرد سمولینا 200 گرم,, آرد سویا 150 گرم,, آرد ذرت 100 گرم,, پودر شیر 50 گرم,, پودر کرم خاکی(حاوی اسید امینه)30گرم,, پودر ماهی و پودر گوشت و خون 50 گرم,,نمک و پاپریکا یا پودرفلفل 20 گرم,, می توانید در این ترکیب از مقداری شربت ب کمپلمس هم استفاده کرد.

کلیه ترکیبات را با تخم مرغ و کمی آب خمیر کنید و تا حدی که به دست نچسبد ورز دهید, توجه داشته باشید که خمیرتان نباید زیاد سفت شود که از هم جدا شود,و انها را در یک نایلن به مدت یک ساعت نگهداری کنید,پس از به دست اوردن خمیر مناسب, از قطر 15 میل تا 20 میل توپهای بویله را اماده کنید,اگر مستقیما در آب جوش بخواهید بجوشانید, مدت زمانی بین 2 تا 4 دقیقه کافی می باشد,اما به نظر من بهتر است توپها را در نایلن بریزید و به مدت 5 تا 8 دقیقه بجوشانید پس از آن میبایست انها را به مدت 24 ساعت روی پارچه ای در سایه بگذارید و بعد در ظرفی در بسته در یخچال نگهداری کنید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه